صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 21

موضوع: مدیریت نجومی

  1. Top | #1
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    شماره عضویت
    447
    نوشته ها
    148
    تشکر
    294
    تشکر شده 864 بار در 97 ارسال

    مدیریت نجومی

    درود دوستان آسمونی و سر به هوا



    بعد از صلاح دید و ابراز محبت و حمایت جناب امام عزیز تصمیم گرفتم این عنوان رو به کاربرد دانش مدیریت در نجوم آماتوری و آشنایی مدیران اجرایی فعال در این زمینه با اصول بنیادی و کاربردی مدیریت جهت کسب راندمان بهینه و بهره گیری از روش های معتبر و علمی مدیریت در امور برگزاری نشست ها و همایش های نجومی به خصوص برگزاری باشگاه های نجوم در سراسر کشور اختصاص بدم تا شاهد تبادل اطلاعات و تجربیات و ارتقای وضع فعلی مدیریت نجومی در کشور باشیم.

    جسارتا با توجه به این پیشینه اقدام به ایجاد این عنوان کردم:

    -عضویت در کادر مدیریتی باشگاه نجوم همدان از آبان 88 تا کنون
    -مدیریت اجرایی پرتال نجوم دانش آموزی ایران از امرداد 89 تا کنون
    -عضویت در کادر مدیریتی گروه ستاره شناسی سپهر نیلگون از اسفند 86 تا کنون

    در حال حاضر هم دانشجوی مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور واحد همدان هستم.

    به امید همکاری و مشارکت دوستان و عزیزان صاحب نظر در این زمینه

    برقرار و سر به هوا بمونید !
    ویرایش توسط behnum : 01-26-2012 در ساعت 07:28 PM


  2. Top | #2
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    شماره عضویت
    447
    نوشته ها
    148
    تشکر
    294
    تشکر شده 864 بار در 97 ارسال

    مدیریت فرایند به کارگیری مؤثرو کارآمد منابع مادی وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد

    دوستان عزیزم با توجه به تعاریف متعددی که برای مدیریت ارائه شده این تعریف جنبه ی عمومی تری داره و در اکثر وبگاه ها و منابع فارسی زبان این تعریف رو در نظر می گیرن که البته از کتاب اصول مدیریت دکتر علی رضاییان اقتباس شده و البته تعریف جامع و کاملی رو ارائه داده

    در علوم انسانی واژه ها حرف اول و آخر رو می زنن اگه در تعریف مذکور دقت کنید خیلی از واژه ها به صورت فشرده در همین تعریف استفاده شدن که خودشون تعاریف خاص خودشون رو دارن مثل فرآیند ، برنامه ریزی ، سازماندهی و ...

    سعی میکنم در این تاپیک شما رو با مفاهیم کلی و مورد نیاز دانش مدیریت آشنا کنم اما ازتون میخوام از تجارب مدیریتی خودتون در نجوم بگین تا همگی با تجارب مختلف آشنا شیم
    ویرایش توسط آسمون : 01-26-2012 در ساعت 08:45 PM

  3. 16 کاربر مقابل از behnum عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  4. Top | #3
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    شماره عضویت
    447
    نوشته ها
    148
    تشکر
    294
    تشکر شده 864 بار در 97 ارسال
    خب ظاهرا فعلا باید انفرادی پیش بریم البته خانم قلم بر هم محبت کردن قرار شد از اطلاعات ایشون هم در این زمینه استفاده کنیم در ابتدای بحث ترجیح نمی دم وارد مسائل و تعاریف تخصصی مدیریت شیم میخواستم این پرسش رو به صورت نظر سنجی مطرح کنم که به نظرم قبلش به عنوان پیش درآمد ی تبادل نظر داشته باشیم بهتره تا اظهار نظر

    دوستان به نظرتون در زمینه ی فعالیت خودمون یعنی نجوم آماتوری مدیریت فردی بازخورد و بازده ی بیشتری داره یا مدیریت تیمی ( گروهی ) ؟ اگر دلایلتون بر اساس تجربیات شخصی خودتون باشه به مراتب بهتره چون اون موقع این امکان فراهم میشه تا نقطه نظرات شما رو با اصول پذیرفته ی شده مدیریت مقایسه کنیم و به ی دید تحلیلی - مقایسه ای دست پیدا کنیم

    پیشاپیش از مشارکتتون در بحث سپاسگزارم

  5. 10 کاربر مقابل از behnum عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  6. Top | #4
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    شماره عضویت
    2166
    نوشته ها
    632
    تشکر
    8,638
    تشکر شده 7,688 بار در 659 ارسال

    به نظر من مدیریت گروهی بازخورد بیشتری داره چون نجوم آماتوری بیشتر یک کار تجربی هست و اگر مدیریت یک گروه به جای یک نفر چند نفر باشه هم فکری ها بیشتر میشه و کار گروه بهتر پیش میره البته من خودم تا به حال تجربه مدیریت یک گروه یا .... نداشتم و فقط نظر شخصیم رو گفتم .
    باسپاس

  7. 6 کاربر مقابل از رخساره روشنی عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  8. Top | #5
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Feb 2011
    شماره عضویت
    537
    نوشته ها
    354
    تشکر
    441
    تشکر شده 3,013 بار در 352 ارسال

    سلام. چه موضوع خوبی و بسیار مورد احتیاج! اول چیزی که به ذهنم می رسد این هست که مسائل فرهنگ عمومی در فعالیت های گروهی و در نتیجه مدیریت تاثیر ویژه ای دارد.
    امضای ایشان

  9. 9 کاربر مقابل از Atila Poro عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  10. Top | #6
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    شماره عضویت
    447
    نوشته ها
    148
    تشکر
    294
    تشکر شده 864 بار در 97 ارسال

    ناسا و مشكل خودكار

    هنگامي ‌كه ناسا برنامه فرستادن فضانوردان به فضا را آغاز كرد، با مشكل كوچكي روبرو شد. آنها دريافتند كه خودكارهاي موجود در فضاي بدون ‌جاذبه كار نمي‌كنند. (جوهر خودكار به سمت پايين جريان نمي‌يابد و روي سطح كاغذ نمي‌ريزد.) براي حل اين مشكل آنها شركت مشاورين اندرسون را انتخاب‌كردند. تحقيقات بيش‌از يك دهه طول‌كشيد، 12ميليون دلار صرف شد و در نهايت آنها خودكاري طراحي كردند كه در محيط بدون جاذبه مي‌نوشت، زير آب كار مي‌كرد، روي هر سطحي حتي كريستال مي‌نوشت و از دماي زيرصفر تا 300 درجه‌ سانتيگراد كار مي‌كرد.



    روس‌ها راه‌حل ساده‌تري داشتند: آنها از مداد استفاده كردند! (1)

    اين داستان مصداقي براي مقايسه دو روش در حل مسئله است.

    تمركز روي مشكل(نوشتن در فضا) يا تمركز روي راه‌حل(نوشتن در فضا با خودكار)

    (1) : البته بعید به نظر می رسه نگارنده یا راوی این حکایت از روس ها جانبداری کرده باشه بیشتر جنبه ی نمادین داره نه رقابت های آنچنانی


    برگرفته از پرتال همکلاسی

  11. 11 کاربر مقابل از behnum عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  12. Top | #7
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    شماره عضویت
    447
    نوشته ها
    148
    تشکر
    294
    تشکر شده 864 بار در 97 ارسال

    چگونه يك مسئول باشگاه شويم؟

    مهمترين اصل:
    براي فعاليت در هر گروهي مهمترين ويژگي‌اي كه بايد فرد داشته باشد، متعهد بودن و مسئوليت پذيري است. اين اصل رفتاري براي تمامي مسئولين بخش‌ها لازم است. عادت نداشته باشيد كه حتما تحت فشار و نظارت مافوق خود كار كنيد! متعهد باشيد. پس اگر تصور مي‌كنيد كه تعهد لازم را نداريد يا شرايط آن را (به هر دليلي) نداريد،‌ لطفا حتي به فكر خواندن ادامه اين متن نيز نباشيد، چه برسد به قبول اين مسئوليت!


    هر گروه پس از مدتي كه از فعاليتش گذشت، مي‌بايست برنامه‌هاي منظم (و ترجيحا ماهانه‌اي) را براي اعضاي خود تدارك ببيند. در انجمن‌ها و سمن‌هاي مردم نهاد اين جلسات با عنوان "باشگاه" شناخته مي‌شوند. در طول هر باشگاه گروه سعي مي‌كند خبرها، مقالات و برنامه‌هايي را متناسب با شرايط موجود در حيطه كاري خود براي اعضا ارائه دهد.
    با توجه به آنچه گفته شد هر باشگاه نمايي از تماميت، توانايي و فعاليت يك گروه در طول بازه زماني مابين جلسه جاري و جلسه پيشين آن گروه (معمولا يك ماه) مي‌باشد. لذا برگزاري خوب و قدرتمند اين برنامه از اهميت بسياري برخوردار است و به همين جهت مسئولي جهت نظارت دقيق بر چگونگي روند انجام امور مربوط به آن انتخاب مي‌شود.
    براي فعاليت به عنوان "مسئول باشگاه" در يك گروه لازم است كه از چند نكته اساسي كه در ذيل آمده است، آگاهي داشته باشيد:
    وظايف مسئول باشگاه
    ضرورت وجود مسئول باشگاه در يك گروه
    اطلاعات
    چند نكته (ويژگي‌هاي شخصي)


    1.وظايف مسئول باشگاه
    > كنترل و نظارت دقيق بر انجام صحيح تمامي امور و برنامه‌هاي جلسه (زمان، مكان، برنامه‌ها و ...)
    >برخورد و تعامل با تك تك افراد مشغول در باشگاه و نظارت بر كار آنها.
    >كنترل نحوه ارائه تمامي سخنرانان و مجري، قبل از ارائه در برنامه اصلي.
    2.ضرورت وجود مسئول باشگاه در يك گروه
    >بدون شك وجود فردي كه بر تمام امور باشگاه نظارت داشته باشد و از تمامي اقدامات باخبر باشد، باعث نظم گرفتن كار و جلوگيري از هرج و مرج در گروه و برنامه خواهد شد.
    3. اطلاعات
    بدون شك يك مسئول باشگاه بايد در تمامي حوزه‌ها و زيرشاخه‌هاي موضوعي كه گروه در آن فعاليت مي‌كند، حداقل در حد آشنايي و پايه‌اي اطلاعات داشته باشد. براي مثال مسئول باشگاه يك گروه نجومي بايد در زمينه‌هاي نجوم رصدي، نجوم مقدماتي، نجوم باستاني، عكاسي نجومي، كار با ابزار اپتيكي و ... اطلاعات پايه‌اي را داشته باشد.
    لازم و ضروري است كه يك مسئول باشگاه در زمينه‌هاي خاصي حداكثر اطلاعات ممكن را داشته باشد. بدون داشتن آگاهي‌هاي لازم در اين زمينه‌ها هرگونه فعاليت در زمينه امور مالي با مشكل مواجه خواهد شد. در ذيل فهرست اطلاعات مورد نياز را مشاهده مي‌كنيد:
    > آشنايي با نحوه ارائه يك كنفرانس يا سخنراني ايده‌آل و مناسب (جهت هدايت ارائه دهندگان).
    > داشتن اطلاعات كافي در مورد نحوه مديريت يك برنامه و افراد مورد نياز (از لحاظ ويژگي‌هاي شخصيتي؛ مانند فرد خلاق و فرد جزءنگر و فرد كل نگر و ...) جهت پيشبرد هرچه بهتر باشگاه.
    .
    4.چند نكته
    >شخصي
    داشتن برخي ويژگي‌هاي شخصي و رفتاري و برخي اعمال به شما كمك مي‌كند تا به شكل بهتري از عهده مسئوليت بخش تبليغات برآييد:
    >>روابط عمومي بالا: موثر در ارتباط بهتر با غوامل فعال در باشگاه و كاهش استرس ارائه دهندگان كنفرانس.
    >> استعداد مديريت: برخي افراد در ذات خود مدير هستند. چنانچه شما اينچنين آدمي هستيد، سعي در افزايش اين توانايي خود بكنيد و چنانچه اين توانايي در شما كم است و يا وجود ندارد، حتما در پي تقويت آن باشيد.

    نگارنده : محسن الهامیان
    برگرفته از : مرکز گفت و گوی منجمان پارسی زبان

  13. 7 کاربر مقابل از behnum عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  14. Top | #8
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    شماره عضویت
    865
    نوشته ها
    240
    تشکر
    1,098
    تشکر شده 957 بار در 169 ارسال

    درود بر دوستان آوا استاری
    این تاپیک از چندین و چند جهت برام جالب هست و محل بسیاری از سوال هام که واقعا باعث تعجبم هستند.
    اما برای این اینجا نیومدم. یک سری از بخش های مطلبی که از بنده قرار داده شد، ایراد داشتند که خواستم تصحیحشون کنم (ضمن عذرخواهی بابت ایرادات موجود):
    بدون داشتن آگاهي‌هاي لازم در اين زمينه‌ها هرگونه فعاليت در زمينه امور مالي با مشكل مواجه خواهد شد. در ذيل فهرست اطلاعات مورد نياز را مشاهده مي‌كنيد:
    امور باشگاه درست هست مطمئنا!

    داشتن برخي ويژگي‌هاي شخصي و رفتاري و برخي اعمال به شما كمك مي‌كند تا به شكل بهتري از عهده مسئوليت بخش تبليغات برآييد:
    مسئولیت اجرا و اداره باشگاه درست هست!

    برگرفته از : مرکز گفت و گوی منجمان پارسی زبان
    نام مرکز رو چند وقت پیش تغییر کوچکی دادیم. "مرکز گفتگوی منجمان پارسی" درست هست!


    خوش باشید.
    امضای ایشان
    بهترین تلاش برای بهترین بودن

  15. 7 کاربر مقابل از jooyande عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  16. Top | #9
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    شماره عضویت
    447
    نوشته ها
    148
    تشکر
    294
    تشکر شده 864 بار در 97 ارسال

    نقل قول نوشته اصلی توسط jooyande نمایش پست ها
    درود بر دوستان آوا استاری
    این تاپیک از چندین و چند جهت برام جالب هست و محل بسیاری از سوال هام که واقعا باعث تعجبم هستند.
    اما برای این اینجا نیومدم. یک سری از بخش های مطلبی که از بنده قرار داده شد، ایراد داشتند که خواستم تصحیحشون کنم (ضمن عذرخواهی بابت ایرادات موجود):

    امور باشگاه درست هست مطمئنا!

    امیدوارم سوالاتتون برطرف شده باشه


    مسئولیت اجرا و اداره باشگاه درست هست!


    نام مرکز رو چند وقت پیش تغییر کوچکی دادیم. "مرکز گفتگوی منجمان پارسی" درست هست!


    خوش باشید.
    ممنون از تصحیحتون جناب الهامیان عزیز بنده از تغییر نام مرکز شما اطلاعی نداشتم والا حتما لحاظش می کردم

    دور از انصافه که به این نکته اعتراف نکنم مطلب مفید شما میتونه به افزایش آگاهی برای دوستای علاقه مند کمک شایانی بکنه

    و در پایان امیدوارم هر چه سریع تر به پاسخ سوالاتون که باعث تعجبتون شده ! دست پیدا کنید دوست عزیز

  17. 9 کاربر مقابل از behnum عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  18. Top | #10
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    شماره عضویت
    447
    نوشته ها
    148
    تشکر
    294
    تشکر شده 864 بار در 97 ارسال
    مدیریت نجومی         
    از مدیر موفقی پرسیدند: "راز موفقیت شما چه بود؟" گفت: «دو کلمه» است.

    - آن چیست؟
    - «تصمیم‌های درست»
    - و شما چگونه تصمیم های درست گرفتید؟
    - پاسخ «یک کلمه» است!

    - آن چیست؟
    - «تجربه»
    - و شما چگونه تجربه اندوزی کردید؟
    - پاسخ «دو کلمه» است!
    - آن چیست؟
    - «تصمیم های اشتباه»

    شرح حکایت

    به گفته پیتر دراکر یا با تلفظ صحیح تر دروکا ( 1) ، موفقیت مدیران در گرو استفاده از تجربیات و نصایح بزرگان مدیریت است. از دیگر سو، تصمیم گیری مهمترین بخش وظیفه مدیران است. تلفیق استفاده از تجربیات بزرگان و تصمصم گیری صحیح و به موقع نقش بسیار مهمی در موفقیت مدیران دارد.

    ( 1 ) : درگذشته در تاریخ 11 نوامبر 2004 - پدر علم مدیریت نوین / بنیان گذار ایده های مدیریت هدف گذاری و تمرکز زدایی / نگارنده ی کتاب معروف " مدیریت " رساله های متعدد در زمینه های نوآوری ، کارآفرینی و استراتژی / اعطای لقب «ماندگارترین متفکر مدیریت زمان ما» از سوی مجله ی مجله BusinessWeek و ...

    منبع : hr.blogfa.com
    برگرفته از سایت‌:‌‌راه مدیریت

  19. 10 کاربر مقابل از behnum عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. شایعات نجومی
    توسط م.ح.اربابی فر در انجمن گفتگوهای نجومی
    پاسخ ها: 106
    آخرين نوشته: 08-24-2015, 12:37 PM
  2. معرفي ابزارهاي نجومی
    توسط 169 در انجمن معرفی و ساخت ابزار های نجومی
    پاسخ ها: 39
    آخرين نوشته: 09-09-2013, 11:12 PM
  3. تئاتر نجومی
    توسط gandom در انجمن نجوم و سایر رشته ها
    پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: 07-24-2013, 05:02 PM
  4. استثناهای نجومی
    توسط پیام بهرام پور در انجمن گفتگوهای نجومی
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: 09-20-2011, 10:50 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق برای آوا استار محفوظ بوده و هرگونه کپی برداري از محتوای انجمن پيگرد قانونی دارد