سلام به اعضای سایت
این تاپیک مربوط است به اظهار نظر در مورد لنز های پیشنهادی و مناسب برای عکاسی نجومی
لطفآ نظراتتون رو در این مورد مطرح کنید
با تشکر
سلام به اعضای سایت
این تاپیک مربوط است به اظهار نظر در مورد لنز های پیشنهادی و مناسب برای عکاسی نجومی
لطفآ نظراتتون رو در این مورد مطرح کنید
با تشکر
با سلام
با اجازه اساتید
دوست عزیز شما سوال کلی پرسیدی بهتر است مورد استفاده خودتان را بگوئید تا دوستان بتونن بهتر راهنمایی کنند.ولی در کل باید عرض کنم
در مورد لنزهای تله که خود به دونوع تقسیم میشن لنزهای تله کوتاه (دارای فاصله کانونی 80 تا 250) و لنزهای تله بلند (دارای فاصله کانونی 300تا 1000) کاربرد اونها هم بیشتر در عکاسی ورزشی و حیات وحش هست و البته از تله فتو های بلند میتوان در عکاسی از اعماق آسمان هم استفاده کرد که به دلیل استفاده از تعداد زیادی عدسی و وقیمت های نجومی این لنزها بیشتر از تلسکوپ های آپو در عکاسی از عمق آسمان استفاده میشه.
لنزهای تله میدان دید محدودی دارن و هر چه فاصله کانونی بلندتری داشته باشن میدان دیدشون هم محدودتر میشه.
و اما در مورد لنزهای واید
لنز واید به لنزهای گفته میشود که فاصله کانونی آنهااز قطر سطح حساس عکاسی کوتاهتر باشد. این لنزها زاویهٔ دید بازی را در اختیار عکاس قرار میدهد و از پرمصرف ترین لنزها هستند که برای عکاسی منظره و معماری ایده آل هستند . البته در عکاسی نجومی هم کاربرد زیادی دارند.این لنزها هم قیمت بالایی دارن
در مورد اعداد روی لنز
عددهای متفاوتی که روی لنز دوربین نوشته شدهاست. نمونه این اعداد بدین صورت است: f=6.0 ~ 72 mm 1:2.8~4.8. بخش اول عبارت به معنی محدوده فاصله کانونی متغیر عدسی زوم است که با حرف f مشخص میشود. عدد f هر چه کوچکتر باشد، دهانه دیافراگم گشاد تر، دریافت نور بیشتر و کنترل بهتر عمق میدان را سبب میشود. در مثال بالا مفهوم اعداد یعنی این که عدسی از نوع زوم با فاصله کانونی ۶ تا ۷۲ میلیمتر است. هر چه فاصله این دو بیشتر باشد محدوده زوم بیشتر خواهد بود. زوم اپتیکال یک دوربین از تقسیم این دو عدد بر هم مشخص میشود که در این لنز زوم اپتیکال ۱۲ برابر است. عدد آخر هم نشان میدهد حداکثر باز شدن دیافراگم در حالت واید ۲٫۸ و هنگام تله ۴٫۸ است و هر چقدر عدد کمتر باشد دیافراگم بازتر شده و اصطلاحا گفته میشود لنز سریعتر است که معمولا برای عکاسی در نور کم مناسب میباشد
در دهـــر، هـر آنـکه نـیـم نانـی دارد - از بـهـر نشــست ، آشــیانی دارد
نه خادم کس بود، نه مخدوم کس - گو : شاد بزی که خوش جهانی دارد
با سلام به اساتید
مناسب ترین انتخاب (از لحاظ قیمت و شارپنس و ...) از لنزهای واید موجود در بازار جهت استفاده در دوربینهای مجهز به سنسور APS-C مثلا Canon 60D چی میتونه باشه چند مورد در رنج قیمت کمتر از 2 میلیون در زیر لیست شده است دوستان لطف کنن نظرشونو اعلام کنن
از برند کنون
1-Canon EF-20mm f/2.8 usm با قیمت 1.750
2-Conon EF-28mm f/1.8 usm با قیمت 1.650
3-Canon EF-50mm f/1.4 normal (لنز نرمال )قیمت 1.400
با توجه به اینکه بجای گزینه های 1و 2 میتوانیم از لنز 18-55 استفاده کنیم (البته با کیفیت پائین تر و کند تر) آیا باز هم صرف هزینه در مورد گزینه های بالا معقول هست؟ با توجه به اینکه این گزینه ها فقط در فول فریم ها دارای میدان دید زیادی هستند.
از دوستان کسی از لنز های واید سامیانگ استفاده کرده؟
بنظر میرسه با قیمت خیلی پائین تر گزینه های بهتری برای انتخاب وجود دارد چراکه با قیمت لنزهای بالا قادر به انتخاب لنزهای واید 14 میلیمتری و 8 میلیمتری که بسیار هم برای عکاسی از منظره و نجومی میدان دید باز مناسب هستند هسیتم (و میتونیم از اتو فوکوس که در این سبک عکاسی کارائی چندانی ندارد چشم پوشی کنیم و فقط ثبت نشدن اطلاعات عکس و دیاف دستی میمونه که اونهم قابل اقماض است)
1- Samyang 14mm f/2.8 با قیمت 1.450
2-Samyang 8mm f/3.5 HD with removable hood با قیمت 1.220
3-Samyang 8mm f/3.5 با قیمت 1.100
خب دوستان پست طولانی شد یکسری سواات میمونه در پست بعدی اونها هم مطرح میشه مطمئنا دوستان زیادی دنبال لنز وایدی هستند که در عین مناسب بودن از نظر قیمت دارای کیفیت قابل قبولی باشه
در دهـــر، هـر آنـکه نـیـم نانـی دارد - از بـهـر نشــست ، آشــیانی دارد
نه خادم کس بود، نه مخدوم کس - گو : شاد بزی که خوش جهانی دارد
سلام
هدف از این پست انتخاب لنز های واید در محدوده قیمتی 2 میلیون است
لنزهای واید در این رنج قیمتی بیشتر در برند سامیانگ قابل جستجو هست
از دوستان اگر کسی در مورد لنزهای واید زیر 2 میلیون در برندهای دیگه اطلاعی دارن لطفا اطلاع رسانی کنن
به عکس های زیر دقت کنین
تصویر اول تفاوت میدان دید در سنسورهای Full Frame و سنسورهای کراپ شده 1.6 را نشان میدهد خب پر واضح است استفاده از یک لنز روی دو نوع دوربین دارای میدان دید یکسانی نخواهد شد در پست قبل که اشاره به دو لنز واید رده قیمت پائین کنون شده بود بیشتر مناسب دوربین های فول فریم است تا دوربین های کراپ شده
در تصویر دوم که ثبت زیبایی از راه شیری است تفاوت میدان دید در دوربین های فول فریم و کراپ شده در استفاده از فاصله کانونی های متغییر(لنزهای متفاوت) رانشان میدهد بعلاوه بهترین مقدار نوردهی برای این ثبت
و در تصویر میبینیم معادل لنز 14میلیمتر در فول فریم ها استفاده از لنز 8 میلیمتری است در APS-C ها
بسیاری از افراد از اینکه گوشه های تصاویرشان انحنا داشته باشه (که خواصه لنزهای فیش ای هست) مشکل دارن و معمولا تا حدودی در نرم افزار PS قابل رفع است ولی سوال این است که آیا لنز 8 میلیمتری سامیانگ روی APS-C ها هم دارای انحنا در گوشه ها هست یا فقط در فول فریم ها اینطور است
در مورد لنزهای سامیانگ دو نوع معمولی و سینمائی موجود است ایندو چه تفاوتی با هم دارن؟
و در انتها مشخصات دو نوع لنز سامیانگ.
http://samyang.ir/wp-content/uploads...s-14mmF2.8.pdf
http://samyang.ir/wp-content/uploads...s-8mmF3.51.pdf
لینکها برگرفته از http://samyang.ir/
در دهـــر، هـر آنـکه نـیـم نانـی دارد - از بـهـر نشــست ، آشــیانی دارد
نه خادم کس بود، نه مخدوم کس - گو : شاد بزی که خوش جهانی دارد
سلام. امیدوارم این نکات تکراری نباشه.
با توجه به نوع سوژه و میدان دید لازم، انتخاب لنز متفاوت است.
اگر سنسور دوربین شما ضریبدار است و میخواهید نمایی خیلی باز از آسمان داشته باشید، لنزهای معروف به فیش آی ( چشم ماهی ) گزینهی مناسبی است. البته دیافراگم باز مزیت کار با این لنزها در شبهای تاریک است. پس سعی کنید لنزی تهیه کنید که دیافراگم 2.8 داشته باشد.
بین لنزهای موجود برای دوربین ضریبدار فاصله کانونیهای 8 یا 10 میلیمتر برای داشتن نمای کلی مناسبند.
برای دید محدودتر و کمتر شدن شکل کروی حاصل از فیش آی کانونیهای 14 یا 15 میلیمتر مناسبند.
باید دید چه میدان دیدی لازم دارید.
برای عکاسی از بناها یا جاهایی که انحنای فیش آی تأثیر خوبی ندارد لنزهایی هستند که میدان دید نسبتا زیادی دارند ولی تصویر عادیتری نسبت به آنچه ما میبینیم ارائه میدهند. مثلا فاصله کانونیهای 10 یا 12 میلیمتر که معروفترین آن بین عکاسان canon 10-22 هست که تنها ایرادش دیافراگم 3.5 آن هست.
برای استفاده از لنزهایی با کانونی بیش از 50 میلیمتر نیاز به موتور ردیاب دارید.
لنزهای 20 یا 28 میلیمتر به نظر بنده روی سنسورهای فول فریم نتیجه بهتری خواهد داشت؛ البته اگر واقعا به این میدان دید کم اکتفا میکنید.
عکاسانی هستند که از لنزهای 85 یا 100 یا 200 میلیمتر درشب استفاده میکنند ولی برای چه کاری؟ از این لنزها به همراه موتور ردیاب بهره میبرند برای نشان دادن شکوه سحابیها و اجرام گسترده در یک آسمان تاریک.
"ارزش واقعی هر تلسکوپ به این است که چند نفر با آن به عالم نگریسته اند." جان دابسون
درود دوستان!
من یه دوربین آنالوگ زنیت 122 دارم و براش یک لنز واید تهیه کردم که 37 میلیمتر هست!
اما من دنبال لنزی هستم که دید بازتری رو بهم بده!
از عزیزان کسی هست که بدونه دیگه لنز چه دوربین هایی به زنیت 122 میخوره؟؟ شاید اون لنز ها از لنز واید خود زنیت میدان دید بیشتری داشته باشن!
www.ebrahimataee.irیاحق
سر به هوا باشید
هر چه با من اینجاست رنگ رخ باخته است آفتابی هرگز گوشه چشمی هم بر فراموشی این دخمه نینداخته استاندر این گوشه خاموش فراموش شده کز دم سردش هر شمعی خاموش شده یاد رنگینی در خاطر من گریه می انگیزدارغوانم آنجاست ارغوانم تنهاست ارغوانم دارد می گریدچون دل من که چنین خون آلود هر دم از دیده فرو می ریزد
اطلاعی ندارین که چه جاهایی امکان داره بتونم گیر بیارم؟؟؟؟
ویرایش توسط karimisss : 05-19-2014 در ساعت 09:28 PM
www.ebrahimataee.irیاحق
سر به هوا باشید
هر چه با من اینجاست رنگ رخ باخته است آفتابی هرگز گوشه چشمی هم بر فراموشی این دخمه نینداخته استاندر این گوشه خاموش فراموش شده کز دم سردش هر شمعی خاموش شده یاد رنگینی در خاطر من گریه می انگیزدارغوانم آنجاست ارغوانم تنهاست ارغوانم دارد می گریدچون دل من که چنین خون آلود هر دم از دیده فرو می ریزد
در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)