صفحه 7 از 8 نخستنخست ... 345678 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 61 تا 70 , از مجموع 80

موضوع: تجهيزات جانبی عکاسی

  1. Top | #1
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    شماره عضویت
    5
    نوشته ها
    246
    تشکر
    132
    تشکر شده 2,230 بار در 263 ارسال

    Post تجهيزات جانبی عکاسی


    درفن و هنر عکاسی به غیر از دوربین و لنز از تجهیزات مختلفی در جهت بهبود و یا اصلاح در کار و ابزار استفاده می شود .

    در این تاپیک به برسی این تجهیزات ، مانند : سه پایه ، هد ، دکلانشور ، فیلترها ، آداپتورها و ... پرداخته

    خواهد شد .


    (افزوده شده توسط مدير تالار )
    محمدهادي نوري

    -----------------------------------------------------------------------------------------------

    هود لنز




    هود لنز وسیله ای است که روی لنز بسته شده و چند وظیفه دارد که به بررسی آن ها می پردازیم : هود ها به طور کلی به دو صورت کنگره ای یا گلبرگی (petal lenz hood) و ساده (round lenz hood) (در نوع های استوانه، مربع، مستطیل، پلاستیکی جمع شونده و ...) تولید می شوند.



    برای تهیه هود، مدل های اورجینال کانون پیشنهاد می شود که پیدا کردن آن کار ساده ای نیست. البته در لنز کیت ها، هود مناسب همراه لنز داده می شود. 1. از بین بردن flare تصویر : flare تاثیرات نوری است که بخاطر تابش خورشید و منابع نوری در کادر ایجاد شده و شبیه به خطوط رنگی است. در تصویر زیر می بینید که نور منبع نوری با برخورد به کناره لنز وارد تصویر می شود، درحالی که متعلق به عکس نیست. پس نوری وارد می شود که فقط شعاع های خود نور دیده می شود، نه این که چیزی را به ما نشان دهد.





    اما هود در این میان چه کاری برای این مشکل می کند. هود با متوقف کردن شعاع های نوری مستقیمی که از خارج تصویر روی عکس تاثیر می گذارند و صدور اجازه عبور نورهای تصویر این اثر را کاهش می دهد. احتمالاً در برخی موارد شاهد این موضوع بوده اید که اگر دستتان را جلوی منبعی که flare ایجاد می کند بگیرید، تاثیر آن از بین می رود. در همین راستا بنده یک وسیله جالب دیدم. به تصویر زیر توجه بفرمائید :

    2. مهار و کنترل نورهای کلی محیط و متعاقباً بهبود و ارتقاع سطح کنتراست و رنگ تصویر می شود. 3. محافظت از لنز 4. ... فقط چند نکته بسیار مهم :
    1. هود در برخی موارد وارد تصویر می شود پس باید فراخور لنز و فاصله کانونی آن هودتان را انتخاب کنید. حتی ممکن در یک لنز زوم، در تله ترین حالت وارد تصویر نشود ولی در حالت واید تر، لبه های تصویر را سیاه کند. ضمناً حواستان به حالت گلبرگی هود باشد که قسمت های بلندتر بالا و پایین قرار گیرند.
    2. اگر درون هوتان حالت نمدی دارد از آن مراقبت کنید تا از بین نرود.
    3. این نکته هم در ادامه نکته یک است که می گوید هود را فراخور دوربینتان انتخاب کنید. اگر فلش اکسترنال دارید که هیچ اما اگر از فلش معمولی دوربین استفاده می کنید توجه کنید که حتی اگر هود وارد تصویر نشود باز هم نباید بیش از حد بزرگ باشد چون ممکن است از نور فلش روی لنز سایه بیاندازد.
    4. flare هم مخرب است هم زیبا. بعضی از عکاسان در برخی موارد اتفاقاً به دنبال ایجاد یک flare زیبا هستند.
    5. هود در عکاسی شب در رصدهای عمومی و دسته جمعی که افراد از چراغ قوه استفاده می کنند برای جلوگیری از ورود احتمالی نور چراغ قوه مفید است. ضمناً در شب برخی دیگر از کاربرد های هود در روز هم صادق است.

    کاربرد حاشیه ای هود : هود با انجام سلسله اقدامات زیربنایی، ساختاری و ظاهری به طور کلی کلاس کاری، پرستیژ و دیسیپلین دوربین و عکاس را تا حد بالایی ارتقاع می دهد. عکاسی با کلاسی برایتان آرزو می کنم.


  2. Top | #61
    کاربر فعال

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    شماره عضویت
    8202
    نوشته ها
    50
    تشکر
    6
    تشکر شده 308 بار در 61 ارسال

    چه چیزی سه پایه ها رو از همدیگر برتر می کند ؟
    وزن
    اندازه
    قیمت
    مدل و مارک
    امضای ایشان

  3. 2 کاربر مقابل از Kian SHams عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  4. Top | #62
    کاربر طلایی عکاسی
    مدیر تالار

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    شماره عضویت
    2817
    نوشته ها
    1,025
    تشکر
    3,448
    تشکر شده 13,336 بار در 1,103 ارسال

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kian SHams نمایش پست ها
    چه چیزی سه پایه ها رو از همدیگر برتر می کند ؟
    وزن
    اندازه
    قیمت
    مدل و مارک
    بستگی به مورد استفاده داره٬ گاهی سبک بودن مزیت حساب میشه برای حمل و نقل و گاهی عیب محسوب میشه ( متزلزل در برابر باد و ... )

    ارتفاع و نوع هد هم بستگی به نوع استفاده و کاربری داره...
    امضای ایشان
    ما را، نه غم دوزخ است و
    نه حرص بهشت...

  5. 8 کاربر مقابل از farshad عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  6. Top | #63
    کاربر جدید

    عنوان کاربر
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    شماره عضویت
    5020
    نوشته ها
    16
    تشکر
    6
    تشکر شده 57 بار در 14 ارسال

    سلام دوستان
    من می خوام عکاسی نجومی رو شروع کنم
    به نظرتون چه ریموت کنترلی خوبه هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت.
    دکلانشور همون ریموت کنترله؟
    اصلا راجع به ریموت کنترل و آداپتور و تی رینگ از کجا میشه اطلاعاتی کسب کرد
    دوربینی که می خوام بخرم 60d کانن است.

  7. 3 کاربر مقابل از cosmology عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  8. Top | #64
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    شماره عضویت
    2693
    نوشته ها
    228
    تشکر
    1,932
    تشکر شده 2,158 بار در 242 ارسال

    نقل قول نوشته اصلی توسط cosmology نمایش پست ها
    سلام دوستان
    من می خوام عکاسی نجومی رو شروع کنم
    به نظرتون چه ریموت کنترلی خوبه هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت.
    دکلانشور همون ریموت کنترله؟
    اصلا راجع به ریموت کنترل و آداپتور و تی رینگ از کجا میشه اطلاعاتی کسب کرد
    دوربینی که می خوام بخرم 60d کانن است.
    سلام
    ریموت کنترلی که من خریدم خیلی خوبه و ارزون قیمت . هم برای کنون هست و هم نیکون(البته فرقش فقط کابل اتصال به دوربینه) قیمتش 50 تومن تو کمتر از یک سال بالا رفته
    http://www.dorbinshop.com/accessories/Control/Gigatpro/
    دکلانشور هم همون کار ریموت رو انجام میده اما بصورت دستی و با سیم و باید برای هر شات اونو فشار بدین اما در ریموت حرفه ایی مثل بالا فقط تنظیمات رو انجام میدین و میرین میخوابین . بقیه کارها با ریموته

    لینک زیر رو هم مطالعه کنید:
    http://narenji.ir/4684
    امضای ایشان
    حافظ از مشرب قسمت گله بی انصافیست
    طبع چون آب و غزل های روان ما را بس ...

  9. 9 کاربر مقابل از Mojtaba Gholami عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  10. Top | #65
    کاربر فعال

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    شماره عضویت
    8202
    نوشته ها
    50
    تشکر
    6
    تشکر شده 308 بار در 61 ارسال

    ?????????????????????????????????????????????????? ????????

    امضای ایشان

  11. Top | #66
    کاربر فعال

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    شماره عضویت
    9257
    نوشته ها
    138
    تشکر
    265
    تشکر شده 1,066 بار در 151 ارسال

    سلام دوستان عزیزم
    یه مطلب هم توی این قسمت نوشتم که به کار شما عکاسان عزیز میاد!!

    عکاس تمام رخ از آسمان (All Sky imaging )

    http://forum.avastarco.com/forum/sho...8416#post68416

    موفق باشید.
    امضای ایشان
    شرکت چشم انداز آسمان
    پیشرو در بومی سازی فن آوری های مرتبط با ستاره شناسی
    طراحی و تولید تجهیزات ستاره شناسی
    www.skyviews.ir

  12. 3 کاربر مقابل از عباس احمدیان عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  13. Top | #67
    کاربر جدید

    عنوان کاربر
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    شماره عضویت
    5020
    نوشته ها
    16
    تشکر
    6
    تشکر شده 57 بار در 14 ارسال

    سلام دوستان
    2 تا سوال داشتم
    بدون ریموت کنترل نمیشه با وصل کردن دوربین به کامپیوتر همون کار ریموت کنترل رو انجام داد اگر مشکل باتری کامپوتر حل بشه؟
    من یه 3 پایه ی مناسب برای دوربینم می خوام بخرم و بودجه ام هم زیر 200 هزار تومن هستش به نظر شما چه 3 پایه ای مناسبه؟
    ممنون می شم اگه جواب بدین

  14. 2 کاربر مقابل از cosmology عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  15. Top | #68
    کاربر فعال

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    شماره عضویت
    9257
    نوشته ها
    138
    تشکر
    265
    تشکر شده 1,066 بار در 151 ارسال

    [QUOTE=cosmology;68470]سلام دوستان
    2 تا سوال داشتم
    بدون ریموت کنترل نمیشه با وصل کردن دوربین به کامپیوتر همون کار ریموت کنترل رو انجام داد اگر مشکل باتری کامپوتر حل بشه؟

    سلام دوست عزیز
    کاری که میخوای یعنی شات زدن از طریق رایانه کار بسیار ساده ای هستش. به عنوان مثال شما دوربین کنون رو از طریق کابل USB به رایانه وصل می کنید و با استفاده از نرم افزارهای مختلف مانند EOS Utility می توانید دوربین را کنترل کرده و با سرعتهای مختلف به عکسبرداری پرداخت. ضمنا" چنانچه خواستید برنامه ای واسه عکاسی مثلا" موشن به دوربین بدید، باید از نرم افزارهای دیگر نظیر Maxim DL استفاده نمایید.
    ضمنا" چنانچه روش دیگری غیر از اتصال USB مد نظرتون هست باز هم میتونم ارایه دهم. بسیارند.
    درباره سه پایه من تخصصی ندارم ولی یک نمونه هست که دارای
    دسته موازی هستش و قابلیت اتصال بال هد رو هم داره. عالیه. بخاطر اینکه کفشکش هم توسط یک پیچ کاملا" محکم میشه. قیمتش یادمه قبل از عید 160 هزار تومان بود.
    امضای ایشان
    شرکت چشم انداز آسمان
    پیشرو در بومی سازی فن آوری های مرتبط با ستاره شناسی
    طراحی و تولید تجهیزات ستاره شناسی
    www.skyviews.ir

  16. 6 کاربر مقابل از عباس احمدیان عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  17. Top | #69
    کاربر فعال

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    شماره عضویت
    8788
    نوشته ها
    108
    تشکر
    751
    تشکر شده 1,139 بار در 113 ارسال

          نور سنج


    با سلام خدمت هم آوایی عزیز

    امیدوارم کمی مطالب این تاپیک بسیار خوب منسجم تر و بهتر شود
    در همین راستا در چند قسمت انواع نورسنج و شیوه های نور سنجی را شرح خواهم داد



    تصویر بالا نمونه ای از یک نورسنج است

    ابتدا تعریفی برای نورسنج تدوین خواهیم کرد :
    نورسنج قالبا دستگاهی است که با توجه به شدت نور و حساسیت فیلم مورد استفاده ما برای ما دیاف و سرعت قابل استفاده را معرفی میکند .

    این یک تعریف به ظاهر ساده از این دستگاه ساده اما پر نکته هست که اگر نکات آن را بدانم استفاده از آن برای منا لذت بخش تر خواهد شد .

    برای دوستانی که با عکاسی آشنایی ندارند به کل باید بگم :

    شاید بگویید یگر از فیلم های عکاسی استفاده نمی شود و دوربین ها دیجیتال شده اند و نیازی به نور سنجی نیست :

    اولا که باید بگویم خیر هنوز عکاسی آنالوگ جایگاه خود را دارد و عکاسی آنالوگ هنوز ارزش و جایگاه خود را دارا میباشد و رواج دارد.
    دوما در دوربین های دیجیتال نیز در بخش حساسیت فیلم ما iso را داریم که به صورت دستی قابل تنظیم است و حساسیت فیلم در آنجا هم موجود است .

    خوب امید وارم آن دسته از دوستان مبتدی که بعضا در برابر آنالوگ گارد میگیرند قانع شده باشند بر گردیم به بحث اصلی :

    قبل از هر چیز چون درباره ی نورسنجی صحبت میکنیم پس با نور سر و کار داریم و ابتدا بهتر است نور و واحد آن را بشناسیم :

    واحد اندازه گیری شدت روشنایی که در انجا با آن سر و کار داریم در سیستم "si " که مرسوم هست lux نام دارد که عبارت است از : یک لومن بر متر مربع که هر لومن عبارت است از مقدار نوری که از یک چشمه نقطه ای به شدت یک کاندلا یا شمع داخل یک مخروط با زاویه راس یک استرادیان پخش می شود و استرادیان واحد اندازه گیری زاویه فضایی است که استرادیان در واقع برای توصیف گستره ی دو بعدی زاویه ها در فضای سه بعدی به کار میرود دقیقا همانند رادیان که برای توصیف زاوایا در صفحه کابرد داشت و اگر بخواهیم یک تعریف کوچک برای زاویه فضایی بیان کنیم به این تعریف می رسیم که در کل این زاویه نشان دهنده این است که جسم از دید ناظر که از آن نقطه به جسم می نگرد چمقدار بزرگ به نظر می آید گاهی جسم کوچکی در فاصله نزدیک همان مقدار از دید را اشغال میکند که یک جسم بزرگ در فاصله دور که اگر جسم را بر روی کره به مرکز آن مجسم کنیم زاویه فضایی جسم برابر ایت با مساحتی بخشی از کره که اشغال کرده است تقسیم بر شعاع کره به توان دو که در عکاسی ما همین زاویه فضایی را با مفهوم پرسپکتیو تعریف میکنیم و از آن استفاده های زیبایی میشود
    از تعریف واحد شدت روشنایی که بگذریم

    در کل ما دو نوع نورسنج داریم :
    نور سنج های سِلِنیوم و نورسنج های باتری دار

    ابتدا خوب است با ساختمان این دو نورسنج آشنا شویم سپس بر شیوه های نورسنجی هر یک از آنها و پیاده سازی اطلاعات به دست آمده بر روی دوربین برای به دست آوردن تصویر دلخواه بحث خواهیم کرد .

    نور سنج های سِلِنیوم

    این دسته از نور سنج ها قدیمی محسوب می شوند اما هنوز از آنها استفاده میشود
    این نور سنج ها سطح اندازه گیری نور بزرگی دارند بعضا چند سانتیمتر مربع که از جنس فلز سلنیوم است این فلز خاصیتی داردکه زمانی که نور دریافت میکند جریان الکترسیته متناسب با شدت نور تولید میکند و این جریان به آمپر متر حساس دستگاه رفته سپس عقربه آن بر روی صفحه مدرج که بر روی آن درجات دیاف و سرعت جفت جفت قرار دارد میچرخد و متناسب با جریان تولید شده و حساسیت انتخاب شده بر روی جفقت عدد ها می ایستد که با توجه به نکاتی که بعدا در پست های بعدی به آنها اشاره خواهم کرد جفت عدد مناسب را بر روی دوبین پیاده میکنیم و در نتیجه عکس دلخواه را خواهیم داشت .
    این نور سنج ها دارای معایب و خوبی هایی هستند که در زیر به آنها اشاره خواهم کرد :
    این نور سنج ها در نور های ضعیف نتیجه دلخواه را به شما نخواهند داد و لی هنوز هم توسط عکاسان استفاده میشوند ولی در نور هایی با لا تر از 25 لوکس نتایج سریع و دقیقی را از آنها شاهد خواهیم بود مزیت این نور سنج ها بی نیاز از باتری بودن آنها است و میدان دید آنها با عدسی نرمال یکی است ولی برای نورسنجی تله فتو مناسب نیستند .

    برای این که از زیاد طولانی شدن پست جلو گیری بشه نورسنج باتری دار را در پست بعدی شرح خواهم داد .
    ویرایش توسط kopernik : 09-27-2013 در ساعت 12:21 AM
    امضای ایشان
    وقتي انتها هم آن ابتدا است وقتي پايان آغاز است وقتي روز ، شب و قفس آسمان است سفر بايد كرد

  18. 6 کاربر مقابل از kopernik عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  19. Top | #70
    کاربر فعال

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    شماره عضویت
    8788
    نوشته ها
    108
    تشکر
    751
    تشکر شده 1,139 بار در 113 ارسال

          tilt - shift lens

    تجهيزات جانبی عکاسی         
    اول باید به خاطر دیر شدن در معرفی نورسنج باطری دار و توقف مباحثی که آغاز کردم پوزش بخواهم بنا به دلایل شخصی و یکسری گرفتاری ها فرصت تکمیل گفته هایم رو نداشتم .

    انشالله به زودی بحث شروع شده قبلی پایان خواهد گرفت و هر ماه به یاری خدا سعی میکنم حداقل یکی از تجهیزات رو به کمک هم تحلیل کنیم و بحثی رو پیرامون آن داشته باشیم .

    و اما این پست برای رفع ابهام از برخی عکس هایی که در فروم انتشار یافت و نحوه عکاسی آنها که در آن به tilit-shift اشاره شده بود تهیه شده است .


    میخواستم بعدن به این لنز بسیار جالب برسیم که الان توفیق اجباری و به مبحث این لنز زودتر از آنچه در ذهن داشتم رسیدیم .

    خوب شروع میکنیم

    برای شروع ابتدا تصویر متحرک جالبی از نحوه عملکرد این لنز رو قرار میدهم تا دوستانی که این لنز را نمیشناسند تصویری از نحوه عملکرد آن داشته باشند سپس به توضیح آن خواهم پرداخت .



    خوب برای شروع باید به تاریخچه ای از این شیوه اشاره کوچکی داشته باشم این تکنیک اولین بار اونجور که گفته شده 1961 توسط شرکت Nikon با عنوان PC Nikkor 28mm f/4 ارائه شد اما باید یاد آوری کنم که در گذشته با وجود دوربین ها قطع بزرگ فانوسی با توجه به شکل لنز عکاسان به حرکت های آن عادت داشتند و از آن بهره می جستند .

    اما با رواج SLR ها و DSLR ها نیاز به آن تکنیک ها حس میشد که در آنجا شرکت Nikon لنزی را با عنوان PC Nikkor 28mm f/4 برای اولین بار در دنیا در سال 1961 ارائه کرد که قابلیت جابجایی داشتند .
    Nikon لنز های tilt-shift خود را با پسوند PC که مخفف کلمه Perspective Control میباشد روانه بازار کرد.
    در زیر تصویر این لنز را مشاهده میکنید .
    بازترین دیاف این لنز f/4 بود .



    در حدود یک دهه بعد شرکت رقیب یعنی همان canon لنزی 35 میلیمتری با بازتریین دیاف f/2.8 و بسته ترین دیاف f/22 یعنی دقیقا در سال 1973روانه بازار کرد که در زیر تصویر این لنز رو قرار داده ام .



    و اما این لنز ها به چه کار می آیند ؟

    این لنز ها رسالت اصلی که دنبال میکنند همسو کردن خطوط سوژه با سنسور ثبت تصویر است با نگاهی بر تصویر زیر بهتر درک خواهیم کرد .



    شاید برخی بر این باور باشند که برای جلو گیری از آسیب هایی چنین میتوان از لنز های واید نیز استفاده کرد و نیازی به این لنزهای نیست .
    در جواب باید بگویم در لنز های واید ما در گوشه ها اعوجاج داریم و اگر برای مثال سوژه ایکه از آن تصویر برداری میکنیم بلند باشد و خطوط موازی بلند داشته باشد که در کادر امتداد یابند در انتها ها این خطوط موازی به یک دیگر نزدیک میشوند و دیگر موازی نیستند .
    حال با استفاده از یک لنز tilt -shift این خطا را کاهش میدهیم و خطوط موازی در راستای خطوط سنسور قرار می دهیم.

    در زیر تفاوت یک لنز واید و tilt-shift به خوبی نمایش داده شده است .




    این لنز ها در دو نوع کلی و shift و tilt -shift ساخته میشوند البته برخی مدل های این لنز دارای rotate نیز میباشند .

    در زیر به تشریح هر یکی از قابلیت هایی که هر یک از لنز ها به دوربین و عکاس میدهد خواهم پرداخت :

    برای شروع از لنز هایی که تنها دارای قابلیت shift میباشند شروع خواهم کرد :

    shift در لغت به معنای ( انتقال ، تغییر مکان ) هست و خبر از جابجایی چیزی میدهد اینجا نیز در واقع چیزی جابجا می شود و آن چیز یا چیز ها بخشی از اجزای درونی لنز هستند که برای اصلاح پرسپکتیو تصویر استفاده میشود .
    میزان این جا به جایی توسط ریز سنجی که در کنار لنز قرار دارد مشخص میشود واحد آن میلی متر است که اکثر این لنز ها در سمت بالا یا پایین دارای ده میلی متر جابه جایی هستند که میشود در مجموع 20 میلیمتر البته برخی مدل ها تا 15 میلیمتر هم جابه جایی دارند در هر سو که در مجموع قابلیت 30 میلیمتر shift رو دارا می باشند .



    حال عده ای با توجه به وجود دوربین های دیجیتال و وجود نرم افزار های ویرایش تصویر مانند فوتوشاپ و ... دلیلی بر استفاده از این لنز ها نمی بینند در جواب این گونه از دوستان باید بگویم در تصحیح نرم افزاری چند مشکل ایجاد میشود که در زیر به آ نها اشاره خواهم کرد :

    1 - به علت فشرده شدن پیکسل ها و فکوس نبودن آن قسمت از سوژه شارپنس بسیار افت خواهد کرد که از کیفیت تصویر خروجی شما می کاهد .

    2 - در هنگام اصلاح پرسپکتیو سوژه شما درصد بسیار کمتری از مساحت فریم را اشغال خواهد کرد و نمی توانید از حداکثر رزولوشن سنسور خود استفاده کنید.

    در زیر تصویر سمت راست با tilt-shift ثبت و تصویر سمت چپ نتیجه تلاش اصلاح پرسپکتیو نرم افزاری است :




    نکته :
    ((برای دوستانی که خواهند گفت تصویر سمت راست همان تصویر سمت چپ هست که کراپ شده باید بگویم توجه آنها رو به چراغ راهنما جلب میکنم که نشاند دهنده متفاوت بودن زمان ثبت تصویر است.))

    حال به برسی نوع دیگری از لنزها میرسیم که همان لنز های tilt-shift میباشند
    در واقع این لنز ها همان لنز های shift می باشند که قابلیت tilt کردن به آنها اضافه شده :

    tilt در لغت به معنای ( شیب ، کجی و تمایل داشتن ) حال در اینجا نیز اجزای درونی لنز دور یک محور فرضی برای کاهش یا افزایش عمق میدان چرخش انجام میدهد



    عکاسان همیشه برای داشتن عمق میدان کامل با پدیده دیفرکشن یا همان پراش نوری مواجه هستند که این مشکل زمانی به وقوع می پیوندد که دیاف را بیشتر از حد مجاز لنز ببندیم

    tilt کردن به عکاس این قابلیت را میدهد که میزان بیشتری از تصویر به صورت فکوس شده ثبت شود
    برای درک هرچه بهتر این موضوع توجه شما رو به سه تصویر زیر جلب میکنم :



    1 -فکوس بر روی سنگ های انتهایی با f/22 می باشد
    2 -فکوس بر روی سنگ ها جلویی و f/22 می باشد
    3 -استفاده از امکان tilt و f/4 می باشد

    در آخر هم به بحث Rotate در برخی از این لنز ها می رسیم

    Rotate هم یکی دیگر از حرکت‌های لنز‌های Tilt-Shift است که در همه ی این لنز ها وجود ندارد و تقریبا یک حرکت اضافه می‌باشد. این حرکت به معنی چرخش لنز حول محور مرکزی دوربین است. این حرکت باعث خواهد شد که عکاس برای انتخاب بهترین حالت عکاسی انتخاب‌های بیشتری داشته باشد و بتوانند در زوایای خاص تری عکاسی کند. این حرکت در همه لنز ها وجود ندارد و در لنز هایی که امکان Rotate دارند این میزان چرخش متفاوت است و در محدود ترین نوع از 30 درجه در یک سمت تا 180 درجه در دو سمت می‌باشد.


    در پایان نیز باید اضافه کنم تاثیری که این لنز بر روی تصویر خروجی شما میگزارد باور نکردنی هست این لنز ها به شما امکان ایجاد جلوه هایی باور نکردنی بدون نیاز به ادیت های خاص میدهد .

    باز هم اگر سوالی بود در خدمت دوستان هستیم امید وارم بحث پیرامون مطالب عکاسی نیز برای علاقه مندان به عکاسی و عکاسان خوب فروم بیشتر بالا بگیره.

    شاد و سربلند و پیروز باشید

    امضای ایشان
    وقتي انتها هم آن ابتدا است وقتي پايان آغاز است وقتي روز ، شب و قفس آسمان است سفر بايد كرد

  20. 7 کاربر مقابل از kopernik عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


صفحه 7 از 8 نخستنخست ... 345678 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دوربین عکاسی مناسب عکاسی نجومی
    توسط hamidreza_mf در انجمن وسایل و تجهیزات عکاسی
    پاسخ ها: 527
    آخرين نوشته: 12-07-2022, 10:02 AM
  2. Ccd عکاسی نجومی
    توسط mh.noori در انجمن وسایل و تجهیزات عکاسی
    پاسخ ها: 32
    آخرين نوشته: 03-06-2016, 09:45 AM
  3. عکاسی به روش hdr
    توسط Panahandeh در انجمن مباحث عمومی هنر عکاسی
    پاسخ ها: 114
    آخرين نوشته: 09-25-2013, 04:44 PM
  4. عکاسی از اجرام مسیه
    توسط Panahandeh در انجمن عکاسی نجومی
    پاسخ ها: 36
    آخرين نوشته: 08-12-2012, 12:48 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق برای آوا استار محفوظ بوده و هرگونه کپی برداري از محتوای انجمن پيگرد قانونی دارد