صفحه 10 از 11 نخستنخست ... 67891011 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 91 تا 100 , از مجموع 103

موضوع: روز نجوم سال 1392

  1. Top | #1
    کاربر جدید

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز آوا استار
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    شماره عضویت
    1
    نوشته ها
    2,772
    تشکر
    17,041
    تشکر شده 43,792 بار در 2,956 ارسال

    Cool روز نجوم سال 1392

    با سلام به همه دوستان و عزيزان

    حتمآ با خبر هستيد كه مراسم روز نجوم امسال در تاريخ جمعه 30 فروردين 92 برگزار ميشه




    یکی از مراكز اجراي اين برنامه در تهران " رصدخانه زعفرانيه " است که از ساعت 2 بعد از ظهر تا 9 شب، با غرفه‌های آموزشی، رصد و سخنرانی‌های نجومی پذیرای علاقه‌مندان است. و در شهر هاي ديگر هم احتمالآ مراسمي به اين مناسبت برگزار مي شود .

    لطفآ دوستاني كه در شهرهاشون برنامه اي دارند در همين تاپيك اطلاع رساني كنند

    همچنين گروه هايي كه مايل اند در مراسم روز نجوم در رصدخانه زعفرانيه غرفه اي داشته باشند ، درخواست خودشون رو از طريق پيام خصوصي براي بنده ارسال كنند .

    ضمنآ اين تاپيك مكان خوبي براي هماهنگي كلي برنامه ها و ارائه پيشنهادها و نظرات خوب ، جهت برگزاري بهتر مراسم اين روز است .

    همگي موفق و پيروز باشيد :

    اعلام برنامه هاي روز نجوم :


    انجمن نجوم طارق مازندران










    *************************
    گزارش هاي روز نجوم :



























    ویرایش توسط stargazer : 04-24-2013 در ساعت 10:45 PM

  2. 120 کاربر مقابل از Mostafa عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    *artemis, *sh, 4512, af.skylover, albertini, Ali Ahmadi, Amirali, Amirali Fchi, ANANT.IR, arefe jafarzadegan, Arian Soltani, Armin.etemad, aseman zibast, asemanih, Astronomy, ata moradi, avril, AZIN, erfan bayat, estardast, f aslanzadeh, fampersi, farimah sh, farshad, fateme.kokabi, Flare star, gandom, ganjian, gissoo, gisu, golaftab, hadi soleimani, Hesaby, Hojjat Zafarkhah, hopefullstar, javadstar76, karimisss, kh.maroufi, Kianoosh.S, kimiya-gh, Mahdieh. GH, Mars1, MaryamFaal, marzieh, masi, Mat, Mehrdad_Gorgan, Mehrzad-jupiter, melika-m, milad77, mobi, mohamad javad, mohammad_reza, mohsen4465, Mojtaba Gholami, Mojtaba.M, moonlight13, MSFA, nakhodaye aseman, Navid MMM, Negar Najafi, Negin_GH, p.i.w, parisa, rezash, Sadrieh fatoorchi, Saeed Jafari, SAEED560, saeed77, sama.ara, sara shahabi, sara1378, saran, sasan20oo20, shazde, sk..galaxy, skynight, Soha Alipour, somaye, Soroush Samadi, space, spinatooor, stargazer, subaro, t-soraya, Taha Nagahi, Tahereh Ramezani, tina, toraj1358, فائزه معتضدیان, فاطمه هاشمی نیاری, فرناز, م.ح.اربابی فر, مهدی ناصری, محمد مهدی عسگری, محمدرضا صادقیان, مداد رنگیهام, مسعود فرح بخش, نیکو خشنودان, هانیه امیری, کهکشان, گلناز, پیمان اکبرنیا, yperseusy, zahra H, Zahra Shakeeb, |Alireza|, آریا برزن, آسمون, امیر عباس, انجمن نجوم اختر جویان, حمیدرضا, ریحانه نوروزی, رخساره روشنی, رضا طامهری, سیاره ی ناهید, شهلا ناصریان, شادي شهراييني, شبنم مختاری, علیرضا محمدی

  3. Top | #91
    کاربر ممتاز
    مدیر تالار

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    شماره عضویت
    1193
    نوشته ها
    123
    تشکر
    109
    تشکر شده 1,485 بار در 125 ارسال

    پس غرفه آلودگي نوري تو همدان كجاست؟!!


    غرفه آلودگي نوري در روز نجوم 1392 در مركز علوم و ستاره شناسي نياوران- تهران
    با حضور كارشناسان آلودگي نوري : خانم ها صديقه پژمانفر و مريم صيادي



    ویرایش توسط آسمون : 04-24-2013 در ساعت 01:01 PM


  4. Top | #92
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    شماره عضویت
    80
    نوشته ها
    566
    تشکر
    10,004
    تشکر شده 5,177 بار در 631 ارسال

    جمعه، بوستان کوهسنگی
    زیر سایه نجوم!
    زمان و تقویم هایی که روی میزمان می گذاریم و ۳۶۵ روز را برایمان می‌شمارند همگی از دل دانش نجوم بیرون کشیده شدند. شاید هیچ دانشی را نشود با نجوم مقایسه کرد. دانشی که درباره تمام هستی برای‌مان حرف می‌زند. درباره آفرینش و چگونگی آن. شاید این خیلی بی انصافی باشد که نجوم این همه مهجور بماند و هر سال روز نجوم خیلی ساکت و آرام بیاید و برود و جز معدودی از علاقه مندان و منجمان کسی از آن با خبر نشود.
    چند سالی است که به همت انجمن نجوم مشهد، هفته نجوم در پارک‌ها و یا بوستان‌های سطح شهر یا در یک مرکز مشخص با همراهی علاقه‌مندان و مردم برگزار می‌شود. امسال هم جمعه ۳۰ فروردین ماه، بوستان کوهسنگی مشهد میزبان منجمان و دوست‌داران آسمان بود.
    انجمن نجوم مشهد در همکاری با فرهنگسرای علوم ونجوم بوستان کوهسنگی در انتهای پارک، ۷ غرفه نجومی در نظر گرفته بود که هرکدام به موضوعات مختلف نجومی می‌پرداختند. در هر غرفه بنرها و پوسترها و یا تابلوهای مرتبط با محتوای غرفه در نظر گرفته شده بود تا بازدیدکنندگان با سیر تعیین شده همراه شوند.
    مسیر حرکت درست از منظومه شمسی شروع می‌شد. از خانه ما در فضا.
    در این غرفه بازدیدکنندگان با جایی که در آن زندگی می کنیم، نحوه شکل گیری حیات روی سیاره زمین و شرایط زندگی روی سیارات دیگر آشنا می‌شدند. از ابعاد منظومه شمسی خارج می‌شویم تا کهکشان راه شیری. کهکشانی که منظومه خورشیدی ما در آن قرار گرفته‌است و حدود ۱۰۰ میلیارد ستاره دارد. تصویر حیرت انگیز دیگری در قسمت خروجی غرفه قرار گرفته بود که به تصویر فرا ژرف مشهور بود. منجم‌هایی که آن جا حضور داشتند می‌گفتند که هر نقطه از این تصویر یک کهکشان است که درون هر کهکشان چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد ستاره وجود دارد. تصویری که تلسکوپ فضایی هابل در خارج از جو زمین از گوشه‌ای از کیهان گرفت که پر است از کهکشان‌هایی شبیه کهکشان ما.
    حتما تا به حال اگر عکس سحابی‌ها و کهکشان‌ها و یا ستاره‌ها را دیده باشید این سوال برایتان پیش آمده که چه طور می‌شود از این اجرام با این فاصله زیاد عکس گرفت؟ در غرفه بعدی با عکاسی نجومی همراه می‌شدیم. عکاسی هنری است که این روزها به شدت مورد اقبال عمومی قرار گرفته است. در غرفه عکاسی نجومی، تلفیقی ازهنر و دانش نجوم جذابیت‌های بی‌اندازه‌ای را به تصویر می‌کشد. یکی از با تجربه‌ترین عکاس‌های نجومی کشورهم در این غرفه حضور داشت و درباره تکنیک‌های عکاسی برای علاقه‌مندان توضیح می‌داد.
    اولین انسانی که به فضا رفت چه کسی بود؟ اولین کسی که به روی ماه قدم گذاشت چه طور؟ دورترین نقطه‌ای که کاوشگرهای دست‌ساز انسان به آن سفر کرده‌اند کجاست؟ غرفه علوم فضایی از آخرین دستاوردهای ایران در حوزه فضا برای شما می‌گفت. ازسرنوشت میمونی که به فضا پرتاب شد و از مریخ نورد “کنجکاوی” که هم اکنون سطح مریخ را در می‌نوردد و تصاویر جذاب از سطح آن برای‌مان می‌فرستد. برنامه‌ریزی‌هایی شده بود که در این غرفه با یک فضانورد روس ارتباط اینترنتی برقرار بشود و بعد از آن هم مصاحبه تلفنی با روزنامه‌نگار علمی و سردبیر نشریه مرزهای بی کران فضا “سیروس برزو” انجام بشود و بازدیدکنندگان بتوانند این گفتگوها را به طور زنده دنبال کنند اما به دلیل مشکلات اینترنتی این مصاحبه انجام نشد.
    حرف از نجوم که می‌شود خیلی‌ها به یاد رمل و اسطرلاب می‌افتند. ابزارهای نجومی باستانی و جدید در کنار هم در غرفه ابزارآلات نجومی قرار گرفته بودند. اسطرلابی که بر اساس اسطرلاب‌های باستانی، توسط کارشناس نجوم باستانی ساخته شده بود. انواع تلسکوپ‌های مختلف هم در پوسترها معرفی شده بودند. دوربین‌ دوچشمی و چند نمونه از تلسکوپ‌های بازتابی هم مقابل آن غرفه مسقر شده بود. یک تلسکوپ کوه‌ها و دره‌های سطح ماه را به علاقه‌مندان نشان می‌داد و تلسکوپ h- آلفا که تعداد انگشت شماری از آن در ایران وجود دارد و مخصوص رصد خورشید است، شراره‌ها و زبانه‌های خورشیدی را قبل از غروب خورشید به بازدید‌کنندگان نشان می داد. قرار بر این بود که با تاریک شدن هوا تلسکوپ‌های مجموعه، خوشه‌های ستاره‌ای و چند تا از سیارات منظومه شمسی و تعدادی سحابی را نشانه بروند و عموم مردم بتوانند از شگفتی های آسمان شب لذت ببرند اما متاسفانه به دلیل ابری شدن هوا این برنامه اجرایی نشد.
    مسلمانان، همواره اهمیت خاصی به دانش نجوم و رویت هلال ماه می‌دهند. برای بسیاری از مردم این سوال وجود دارد که با پیشرفت ابزارهای نجومی چه طور هنوز هم برای اعلام زمان عید فطر و یا آغاز ماه مبارک رمضان در کشورهای مختلف اسلامی اختلاف وجود دارد. کارشناس غرفه استهلال یا رویت هلال پاسخگوی این سوالات بود.
    چرا شب‌ها دیگر مثل چند دهه گذشته نمی‌توانیم به راحتی ستاره‌ها را در آسمان شهرها تشخیص بدهیم؟ چرا خیلی وقت‌ها دچار بی خوابی می‌شویم؟ مبارزه با آلودگی نوری یکی از هدف‌های منجم‌ها و هر کسی است که آسمان تاریک شب را دوست دارد. روش‌های مبارزه با مزاحمت‌هایی که توزیع نامناسب نور در سطح شهر به وجود می‌آورد از دیگر بخش‌های این غرفه بود. استفاده از لامپ‌های مناسب و تنظیم زاویه لامپ‌هایی که در سطح شهرها نصب می‌شوند از راهکارهای ساده‌ای است که می‌توانیم دوباه آسمان پرستاره را به شهرهایمان باز گردانیم.
    بروشورهایی هم برای ارتقای آگاهی در موضوعات مختلف نجومی در هر غرفه به بازدید کنندگان داده می‌شد.
    نحوه ارتباط با انجمن نجوم مشهد، نام‌نویسی در کلاس‌های نجوم دوره تابستان و آشنایی با فعالیت‌هایی که تاکنون داشته در برگه‌هایی بین علاقه‌مندان توزیع می‌شد.
    هم زمان با بازدید بزرگسالان از غرفه‌ها، کودکان همراه هر خانواده هم به غرفه نجوم کودکان راهنمایی می‌شدند تا اطلاعاتی درباره منظومه شمسی و سیاره زمین به دست بیاورند. از ساعت ۸ صبح تا۲۱ کودکانی که برای بازدید از غرفه نجوم کودکان آمدند روی بنر سفیدی که درنظر گرفته شده بود نقاشی دسته جمعی کشیدند. یادگاری روز نجوم امسال هم همین نقاشی دسته جمعی بچه‌ها بود که موضوعش “من و آسمان” بود.
    گفتنی است که در طول هفته نجوم بوستان حجاب مشهد هر شب از ساعت ۱۹ تا ۲۲ تعدادی از منجم‌های مشهدی با تلسکوپ‌ برنامه رصدی برای عموم داشتند.
    رصدخانه دانشگاه فردوسی مشهد نیز در طول هفته و در شبهایی که آسمان برای رصد مناسب بود پذیرای علاقه‌مندان به مشاهده زیباییهای آسمان شب بود.
    گزارش از مریم ملی


  5. Top | #93
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    شماره عضویت
    949
    نوشته ها
    238
    تشکر
    7,785
    تشکر شده 1,855 بار در 238 ارسال

    سلام

    برنامه موسسه اسمان شب کویر یزد در روز نجوم شامل سه قسمت بود:

    1.نمایش فیلم و نقد ان توسط اقای پارساییان
    2.نمایشگاه شامل غرفه های مختلف بود.
    3.رصد که توسط اقایان حامد و محسن پارساییان اجرا شد.

    سالن همایش در هنگام پخش فیلم













    رصد اسمان توسط اقایان پارساییان













  6. Top | #94
    کاربر ممتاز
    کاربر فعال

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    شماره عضویت
    16
    نوشته ها
    964
    تشکر
    5,566
    تشکر شده 8,571 بار در 984 ارسال

    smile روز نجوم در مرکز علوم و ستاره شناسی

    در مرکز علوم و ستاره شناسی ، گروه های مختلف برنامه های گوناگونی برگزار کردند و برنامه ها به خوبی و با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبرو شده بود .


    نام برخی از گروه هایی که غرفه داشتند :

    گروه نجومی برساوش ، مرکز نجوم آوااستار ، طراحی و ساخت ساعت خورشیدی ، انجمن علمی انرژی خورشیدی ایران ، رصدگاه ، نقاشی نجومی کودکان ، نجوم کودکان ، تقویم نجومی ( که خودم مسئول غرفش بودم ) ، ایستگاه خوشمزه ( غرفه ی پخش خوردنی ، غرفه کناریِ غرفه ی من ) ، مؤسسه آموزشی و طبیعت گردی ئاگرین ( محیط زیست و نجوم ) ، مجله لذت فیزیک ، نجوم و ادبیات ، پروژه جهانی آذرخش ( بخش فارسی ) ، فن آموز گستر ، مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی- نجومی ، باشگاه نجوم مرکز علوم و ستاره شناسی ، رباتیک ، سازمان فضایی ایران ، مرکز علوم و ستاره شناسی تهران ، آلودگی نوری ، مدرسه علامه حلی ، فرهنگسرای معرفت و چند غرفه ی دیگه .


    همچنین بازدید از سالن های مختلف مرکز علوم و ستاره شناسی ، اجرای برنامه برای کودکان در سالن کهکشان ، سخنرانی های متفاوت و اجرای مسابقه های گوناگون و .....


    چند عکس از برنامه ( با تشکر از آقای saeed jafari بابت ارسال عکس ها ) :















  7. Top | #95
    کاربر فعال

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    شماره عضویت
    484
    نوشته ها
    91
    تشکر
    194
    تشکر شده 608 بار در 89 ارسال

          انجمن آسطرو اصفهان

    برنامه های انجمن آسطرو شامل سمینار علمی و رصد خورشید و آسمان شب در چند سانس بود

    سمینار ابعاد کیهانی خانم زهرا موید نیا


    بخش دیدار با آسمان توسط خودم



    کارگاه فضا و منظومه ی شمسی


    این آقا پسر که دفترچه و خودکارشم دستشه ما هرچی میگفتیم نوت برمیداشت



    رصد خورشید


    رصد آسمان شب

    امضای ایشان
    من خدا را دارم ،

    کوله بارم بــــــر دوش ،

    سفری بی همــــــراه ،

    گم شدن تا ته تنــــهایی محض ،

    هر کجا لرزیدی از سفر ترسیــدی ،

    تو بگو از ته دل من خـــــــــــــــــــــدا را دارم.


  8. Top | #96
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    شماره عضویت
    1587
    نوشته ها
    453
    تشکر
    4,573
    تشکر شده 3,246 بار در 494 ارسال

    روز نجوم امسال در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران



















    http://www.sactehran.ir
    امضای ایشان
    Everyone needs to choose his own path

    Grand Master Ip Man


  9. Top | #97

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    شماره عضویت
    17
    نوشته ها
    1,405
    تشکر
    4,984
    تشکر شده 12,423 بار در 1,283 ارسال

    Talking

    روز نجوم و پروژه شب یوری در گنبد کاووس

    این برنامه به علت بدی آب و هوا با یک هفته تاخیر برگذار گردید







    امضای ایشان
    [CENTER][COLOR="navy"][B]as days and nights,
    would pass me by
    i tell myself that i was waiting for a sign
    then she appeared,
    a love so fine,
    my valentine[/B]
    [/COLOR]:ORLY::ORLY::ORLY::ORLY:

    [/CENTER]


  10. Top | #98
    کاربر فعال

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    شماره عضویت
    6652
    نوشته ها
    32
    تشکر
    182
    تشکر شده 335 بار در 37 ارسال

    فایل پیوست 5652

    اینم عکس اقای امام!!!با آقای بادکنک...فایل پیوست 5652



  11. Top | #99
    کاربر فعال

    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    شماره عضویت
    210
    نوشته ها
    144
    تشکر
    845
    تشکر شده 1,220 بار در 140 ارسال

          روز نجوم سال 92 و انجمن نجوم مسجد امام علی (ع) 2

    تلاش برای ساخت ماکت منظومه شمسی






    غرفه نجوم کودکان


    کیهان شناسی


    منظومه شمسی




    غرفه دبیرستان علامه



    رصد ماه


    شاتل کلمبیا!


    فروشگاه نجومی

    ادامه دارد...
    امضای ایشان
    هر لحظهُ آسمان جایی برای شگفتی است


  12. Top | #100
    کاربر ممتاز

    عنوان کاربر
    کاربر ممتاز
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    شماره عضویت
    80
    نوشته ها
    566
    تشکر
    10,004
    تشکر شده 5,177 بار در 631 ارسال

    روز نجوم سال 1392         
    این هم چند عکس از روز نجوم در مشهد.

    غرفه عکاسی نجومی (آقای صفاران):



    غرفه ی علوم فضایی و پخش فیلم های فضایی(حامدقادری و رضا حبیبی):



    غرفه ی نجوم کودکان:




    پرسش و پاسخ نجومی(آقای طالع زاده):



    غرفه ی رویت هلال:



    رصد عمومی خورشید:



    مدیر انجمن(آقای نظام):

    ویرایش توسط javadstar76 : 04-29-2013 در ساعت 08:59 PM

  13. 16 کاربر مقابل از javadstar76 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


صفحه 10 از 11 نخستنخست ... 67891011 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دانلود جدید ترین مجله های نجومی روز دنیا
    توسط yperseusy در انجمن كتاب ها و نرم افزار های نجومی
    پاسخ ها: 99
    آخرين نوشته: 07-26-2016, 06:56 PM
  2. روز نجوم سال 91
    توسط م.ح.اربابی فر در انجمن مناسبت ها و مسابقات نجومی
    پاسخ ها: 74
    آخرين نوشته: 05-18-2012, 11:26 AM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق برای آوا استار محفوظ بوده و هرگونه کپی برداري از محتوای انجمن پيگرد قانونی دارد